/ Naprawa wtryskiwaczy piezoelektrycznych Common Rail Piezo

Profesjonalne urządenia do czyszczenia termochemicznego – odnowią twoje wtryski.

Proces naprawy wtryskiwacza piezoelektrycznego

Nie do wszystkich wtryskiwacz są dostępne części zamienne – dlatego też wtryski piezo trzeba regenerować bez wymiany części. Najczęściej wystarczy czyszczenie aby wtryskiwacz zaczął lepiej pracować gdyż główną przyczyną uszkodzenia wtrysków piezo są zanieczyszczenia paliwa. Wyczyszczenie wtryskiwaczy w początkowej fazie problemu jest zazwyczaj wystarczające by auto pracowało poprawnie. Jeśli jeździsz z usterką już od dłuższego czasu istnieje prawdopodobieństwo, że zanieczyszczenia porysowały części wtryskiwacza tak mocno, że czyszczenie może przynieść odwrotny efekt niż zamierzony i dawkowanie wtrysku może się pogorszyć – dlatego im szybciej zdecydujemy się na naprawę tym większa szansa na to że czyszczenie uratuje twoje wtryski

Krok 1: Badanie zanieczyszczeń paliwa i test części elektrycznej

Przed sprawdzeniem wtryskiwacza przeprowadzamy ekspertyzę zanieczyszczeń paliwa – pobieramy z dostarczonego
wtrysku kilka kropli ropy, po czym rozprowadzamy je na szkiełku i badamy pod mikroskopem ich skład. Pozwala nam to określić przyczynę uszkodzenia wtryskiwacza oraz czy jest konieczność płukania układu paliwowego lub regeneracji pompy wtryskowej. Kolejne badanie to Test elementu piezo kryształu

Krok 2: Mycie w wanienkach ultradźwiękowych

Czyszczenie elementów za pomocą ultradźwięków służy do rozbijania cząsteczek brudu na powierzchni metali. Jest to jak dotąd najdokładniejszy sposób oczyszczenia wtryskiwacza. Polega ono na oczyszczeniu wtryskiwacza z wszelkiego rodzaju osadów i opiłków.
Urządzenia, których używamy na tym etapie są najwyższej klasy dostępnej na rynku. Czas mycia ok 40 minut.

Krok 3: Płukanie termochemiczne

Płukanie termochemiczne na urządzeniu Diesel-Tech: Czyszczenie polega na wysterowaniu wtryskiwacza na różnych obciążeniach przepuszczając przez niego gorące chemikalia zamiast ropy. Mycie trwa ok. 25 minut.

Krok 4: Testy końcowe – wydruk parametrów z stołu probierczego

Wyczyszczony wtryskiwacz poddajemy badaniu na stanowisku testującym Bosch lub Magneti Marelli gdzie sprawdzamy poszczególne parametry wtryskiwacza takie jak:

  • test ciśnienia otwarcia
  • test szczelność
  • test poprawność rozpylania
  • test dawki na biegu jałowym
  • test na pełnym obciążeniu
  • test na średnim obciążeniu
  • test elektryczny cewki

Jeśli wtryskiwacz przejdzie wszystkie testy otrzymujesz wydruk parametrów z profesjonalnego stołu probierczego.

Zadzwoń do nas

Wtryskiwacze Piezoelektryczne 80zł/szt (pytaj)

+48 530 530 150

+48 530 530 250

Pracownia Mielewczyk Rzetelna firma

Polub nas na facebooku

Naprawa Pompowtryskiwaczy Bosch – REGENERACJA